TEATR PRASKA 52- REPERTUAR KWIECIEŃ 2024

5 kwietnia (piątek) godz. 19.00

NARZECZONY MOJEJ ŻONY

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

6 kwietnia (sobota) godz. 19.00

NARZECZONY MOJEJ ŻONY

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

7 kwietnia (niedziela) godz. 19.00

POCIESZNE WYKWINTNISIE

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

11 kwietnia (czwartek) godz. 19.00

KOSZTOWNY ROMANS

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

12 kwietnia (piątek) godz. 19.00

ŁYSA ŚPIEWACZKA

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

13 kwietnia (sobota) godz. 19.00

NAPIS

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

14 kwietnia (niedziela) godz. 19.00

NAPIS

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

18 kwietnia (czwartek) godz. 19.00

NARZECZONY MOJEJ ŻONY

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

19 kwietnia (piątek) godz. 19.00

GDYBYŚ TU BYŁ, MÓJ BRAT BY NIE UMARŁ

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

20 kwietnia (sobota) godz. 19.00

GDYBYŚ TU BYŁ, MÓJ BRAT BY NIE UMARŁ

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

21 kwietnia (niedziela) godz. 19.00

ŁAWECZKA

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

25 kwietnia (czwartek) godz. 19.00

ŁAWECZKA

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

26 kwietnia (piątek) godz. 19.00

ŁYSA ŚPIEWACZKA

Bilety: 60 PLN, 40 PLN | *50 PLN, 30 PLN

27 kwietnia (sobota) godz. 16.00

PERYPETIE ARLEKINA

Bilety: 30 PLN

28 kwietnia (niedziela) godz. 16.00

PERYPETIE ARLEKINA

Bilety: 30 PLN

* Dla posiadaczy kart lojalnościowych Centrum Kultury Podgórza  –
„Podgórze w Kulturze” lub „Karta Seniora”, bilety na wszystkie spektakle w cenach: 50 PLN, 30 PLN

TEATR PRASKA 52 zastrzega sobie możliwość zmiany repertuaru.

TEATR PRASKA 52

REPERTUAR KWIECIEŃ 2024

W SZCZEGÓŁACH:

  1. Jan Jakub Należyty
    NARZECZONY MOJEJ ŻONY
    Komedia małżeńska

    Krótki opis spektaklu – piórem jego Twórców:
    Najnowsza komedia Jana Jakuba Należytego –
    – prapremiera w Teatrze Praska 52! 

    Jadwiga i Zygmunt – sfrustrowana żona w pretensjach, niezadowolony mąż.  Stare (nie) dobre małżeństwo. Po latach nieudanego związku już nic nie muszą. Nie muszą okazywać sobie czułości, nie muszą dbać o siebie nawzajem, nie muszą być dla siebie mili, ale za to wszystko mogą. Mogą się nie szanować, prowokować awantury i mieć sobie za złe. Dopiero niespodziewana wizyta byłego partnera Jadwigi  diametralnie zmienia rzeczywistość małżonków. Arcyzabawne dialogi, niespodziewane zwroty akcji to znak firmowy Jana Jakuba Należytego, autora takich hitów komediowych jak „Trzy razy łóżko”, „Viagra i chryzantemy” czy „Andropauza – czyli Męska rzecz być z kobietą”. Zapraszamy na komediową prapremierę.

    PRAPREMIERA: 18 listopada 2023

    PREMIERA: 19 listopada 2023


    Czas: 1h 20 min.
     
    OBSADA:

    JADWIGA – EWA ROMANIAK

    JADZIA, córka Jadwigi i Zygmunta – JULIANA KLIMENKO

    ZYGMUNT, mąż Jadwigi – JAN JAKUB NALEŻYTY

    EUSTACHY, gość – JAN KORWIN – KOCHANOWSKI

    REŻYSERIA: JAN KORWIN – KOCHANOWSKI, JAN JAKUB NALEŻYTY
  1. Molier
    POCIESZNE WYKWINTNISIE
    Komedia

    Krótki opis spektaklu – piórem jego Twórców:


„Pocieszne Wykwintnisie” to najbardziej znienawidzona przez Francuzów molierowska sztuka. Dlaczego? Ostrze satyry godzi w prowincję, a ściślej w „ prowincjałki” – ich bezguście, pęd za modą, ale też piętnuje zadzieranie nosa tych ze stolicy…Wieczny podział na lepszy i gorszy
sort! Paryżanie i pogardzana reszta. To świat, w którym nie można być sobą, „trza” przywdziać maskę kogoś lepszego. Jakże daleko jeszcze tym Francuzom do „wolności równości i braterstwa” Ale czy tylko im?

Czas: 1h 10 min.

Obsada:

Magdusia- Aneta Gierat

Kasia – Magdalena Chalewicz/ Justyna Filipowicz/ Agnieszka Pudło

Markiz de Mascarille – Jakub Reizer

Gorgoni – Paweł Brandys / Marek Wolny

Wicehrabia de Jodelet – Daniel Piskorz

La Grange – Patryk Brzoza / Andrzej Skowron

Du Croisy – Jakub Wierzejski 

Maryśka – Zuzanna Gac 

Reżyseria: Jan Korwin-Kochanowski

  1. Jan Brzechwa, Marian Hemar

KOSZTOWNY ROMANS

Komedia dla raczej dorosłych


Krótki opis spektaklu – piórem jego Twórców:
 
„Pąsowa suknia”, „Kosztowny romans” i „Niedokończona symfonia” jednoaktówki dorosłego Jana Brzechwy i  Mariana Hemara. „Powróćmy jak za dawnych lat, w zaczarowany bajek świat….” Lata trzydzieste XX wieku – szampan, muzyka, czarujące kobiety w oszałamiających toaletach i eleganccy dżentelmeni…. Szalone noce w Adrii i Małej Ziemiańskiej…Powroty nad ranem…
Gorące uczucia,  a jak kłótnie to na zabój. Komediowy wieczór

dla dorosłych z niespodziankami godnymi przedwojennych czasów !!!


Czas: 1 h 10 min.

Reżyseria. Jan Korwin – Kochanowski

Występuje: Krakowska Scena Klasyczna


Obsada: Aneta Gierat, Sylwia Chludzińska, Justyna Filipowicz / Agnieszka Pudło, Paweł Brandys/Marek Wolny, Daniel Piskorz
 

  1. Eugéne Ionesco
    ŁYSA ŚPIEWACZKA
    Komedia absurdalna

Krótki opis spektaklu – piórem jego Twórców:


„Łysa śpiewaczka”, wbrew pozorom, nie opowiada tragicznej historii o piosenkarce, która nagle wyłysiała. Cóż… o niej wiemy tylko tyle, że wciąż tak samo się czesze.

W takim razie czym jest pierwsza sztuka napisana przez Eugène’a Ionesco? I czy podręcznik do nauki języka angielskiego może zainspirować do napisania utworu dramatycznego? Z całą pewnością!

Sztuka jest nieoczywistym spojrzeniem na relacje międzyludzkie. Teatr Eugène’a Ionesco wprowadza postaci, zamieszkujące świat, w którym nie istnieją racjonalność i czasoprzestrzeń.

Autor „Łysej śpiewaczki” odczuwa złośliwą przyjemność z obnażania pustoty dialogów, która sprawia, że świat przedstawiony wypełnia  „nonsens” i rozmontowane relacje międzyludzkie. Tutaj króluje paradoks i bezsens – choć komunikacja zajmuje w nim całą przestrzeń, to de facto nie mówi się już o niczym istotnym. Czyż nie przypomina to i naszej rzeczywistości?

Powstała prawie 75 lat temu sztuka „Angielski miło, łatwo i przyjemnie” miała być tylko żartem – stała się jednak jedną z najczęściej granych sztuk. Dzięki faux pas, popełnionemu przez jednego z aktorów podczas prób w 1950 r., tytuł został zmieniony na słynną „Łysą śpiewaczkę”.

Jej wystawienie dało początek jednemu z najbardziej ekscentrycznych nurtów dramaturgii – teatrowi absurdu. Co ciekawe, w czasach, kiedy postawała, dominującym modelem rozrywkowym był teatr bulwarowy, oparty na szmirze i sztampach. „Łysa śpiewaczka” stała się odpowiedzią i niezgodą na status quo ówczesnego teatru.

Twórca absurdu przeprowadził genialny eksperyment nad językiem, stosunkiem do akcji i postaci. Jest to, jak sam autor nazywa „antysztuka”, prawdziwa parodia sztuki, bez szczególnych ambicji ideologicznych, w której moc szyderstwa spiera się z tradycją i bawi do dziś!

Poczujcie ducha absurdu unoszącego się nad szacownym Krakowem i okolicą!

Czas: 1 godz. 15 min.

Na „Łysą Śpiewaczkę” w reż. Jana Korwin-Kochanowskiego zapraszają aktorzy: Sylwia Chludzińska/ Natalia Pietrasz i Jakub Wierzejski (państwo Smith), Aneta Gierat i Jakub Reizer (państwo Martin), Katarzyna Gawenda/ Maria Kopiec  (służąca Mary) i Daniel Piskorz (strażak).
Spotkajmy się w Teatrze Praska 52!



  • Gerald Sibleyras

NAPIS

             Komedia francuska

                           
Krótki opis spektaklu – piórem jego Twórców:
 
Krakowska Scena Klasyczna ma zaszczyt przedstawić Państwu „Napis” Gerarda Sybleyrasa. Czy wszyscy już przywykliśmy do napisów na murach, ścianach, do piktogramów? Sympatyczne serca przebite strzałą, inicjały z WM niech sobie będą…
A szubienice z dyndającymi symbolami…
Malowane obelgi białą, czerwoną albo czarną farbą, sprayem,
wydrapywane nożem na drzwiach oblewanych farbą.
Niesione na transparentach, skandowane rytmicznie! 
Napisy chamskie, wulgarne, nienawistne, piętnujące, skierowane do …. INNYCH??? Nawet zamazywane wstydliwie wyzierają spod warstw starej farby. Zobaczmy jak jest gdzie indziej. Zabierzemy Państwa do Paryża!
Ale już nie z czasów Moliera, to współczesna stolica mody, tolerancji, poprawności politycznej !!! Czy aby na pewno?  
Wprowadzający się lokatorzy do NASZEJ kamienicy wzbudzają sympatyczną ciekawość, ale i bywają wzięci na języki, jako NOWI.
Paryżanie odmienieni pokłosiem Wielkiej Rewolucji, obywatele świata, kroczący w awangardzie postępu i multi-kulti, pouczający ustami swoich polityków inne narody, czy ONI zdadzą egzamin w mikro skali, w sytuacji 1:1 ? I co z tego wyniknie dla NAS ? Sprawdźmy zatem czego się spodziewać od pokolenia Tych, których przodków MY uczyliśmy jeść widelcami. Zapraszamy na szaro-burą francuską komedię z
gwarantowaną dawką czarnego humoru !

Czas: 1h 20 min.
 
Autor: Gerald Sibleyras
Przekład: Barbara Grzegorzewska
Reżyseria: Jan Korwin – Kochanowski


Występuje: Krakowska Scena Klasyczna


Obsada: Aneta Gierat, Sylwia Chludzińska, Elżbieta Mielnik, Jakub Reizer, Paweł Brandys / Mateusz Dewera, Daniel Piskorz
 

VI.M. Majewski, A. Cianciara- Fröhlich

GDYBYŚ TU BYŁ, MÓJ BRAT BY NIE UMARŁ

Dramat

Krótki opis spektaklu – piórem jego Twórców:
Sztuka „Gdybyś tu był, mój brat by nie umarł” to wariacja na temat sióstr Łazarza. Chociaż w postaciach Marty i Marii widać podobieństwo do nowotestamentowych pierwowzorów, to jednak spektakl nie jest wiernym odtworzeniem relacji św. Jana. Przeniesienie akcji w nieokreśloną współczesność wydobywa ją z mroków przeszłości. Powoli, krok po kroku, odkrywamy trudne i skomplikowane relacje pomiędzy siostrami. Jedna próbuje wejść w rolę matki, druga żyje marzeniami. Są na siebie skazane i od siebie uzależnione. Zmagają się ze swoją przeszłością, jak i z tym, co dzieje się teraz.

Czas: 1 h 15 min.

Reżyseria: Agnieszka Cianciara – Fröhlich

Scenografia: Jonathan Fröhlich

Kostiumy: Ludwika Gorgoń

Opracowanie Muzyczne:  Agnieszka Cianciara – Frohlich

Występuje: Atelier Teatralne Studio Dono
Obsada:

Agnieszka Cianciara – Fröhlich – Marta

Marta Kaczmarczyk/ Katarzyna Gazdowicz – Maria

VII. Aleksander Gelman
ŁAWECZKA Komediodramat

Krótki opis spektaklu – piórem jego Twórców:


Ona, to rozchwiana emocjonalnie kobieta po przejściach poszukująca prawdziwej miłości. Marzy o mężczyźnie, z którym będzie mogła stworzyć stabilny i poważny związek. On, to podrywacz i bawidamek, który szuka miłosnych przygód na chwilę. Co ich łączy? Co ich dzieli? Co wyniknie z ich spotkania? Spektakl opowiada o ludzkich pragnieniach, kłamstwach, o naiwności, rezygnacji z marzeń, strachu przed samotnością i poszukiwaniu miłości.

Czas: 1 h 30 min.
Tytuł oryginalny: Skamiejka Przekład: Jerzy Koenig
Występują: Sylwia Chludzińska, Marek WolnyReżyseria: Marek WolnyScenografia: Ryszard WiechowskiLektor: Jakub KosiniakGłosy kobiet: Agnieszka Kaczorowska – Żydek, Paulina Turek, Paulina KostaśMuzyka: Krzysztof WolnyWykonanie preludium dla lutni J.S. Bacha, opracowanie E. Kerdeli: Anna Chludzińska – harfa


PRAPREMIERA w TEATRZE PRASKA 52 – 15 października 2021 r.


VIII. Trupa KOMEDIANTY
PERYPETIE ARLEKINA
Bajka dell’arte
Spektakl dla dzieci i dla całej rodziny!

Krótki opis spektaklu – piórem jego Twórców:
Postać Arlekina jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych masek włoskiej komedii. Dziś trudno wyobrazić sobie spektakl komedii dell’arte w której nie byłoby Arlekina. Nie zabraknie go i tu! „Perypetie Arlekina” to historia przygód niesfornego służącego, który poszukuje swojego miejsca na świecie. Zupełnie niechcący wywołuje lawinę zdarzeń i  komplikuje życie całego miasteczka. Czy wszystko skończy się szczęśliwie, a Arlekin wyjdzie ze swoich kłopotów cało? Przekonajcie się sami! Trupa KOMEDIANTY przedstawia spektakl komedii dell’arte stworzony z myślą o młodej widowni. To doskonała okazja, aby poznać komediowy świat, który choć w dawnym kostiumie, jednak ciągle jest bliski każdemu z nas.

Czas: ok. 1h

Występują:

TRUPA KOMEDIANTY

Obsada:

AGNIESZKA CIANCIARA –FRÖHLICH (CAPOCOMICO)

JONATHAN FRÖHLICH/ŁUKASZ ŁĘCKI

KATARZYNA GAZDOWICZ

Więcej na: www.teatrpraska52.pl

Teatr Praska 52: Kraków – Dębniki, ul. Praska52

Teatr Praska 52 działa w strukturach Centrum Kultury Podgórza

Opiekun Naczelny: Jakub Baran – 606 36 55 90

Łączę ukłony

Jakub Baran

Opiekun Naczelny

Teatru Praska 52

w Krakowie